Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bo’s eerste indoor kweek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Update:

We zijn weer een week verder en de dames gaan knoppen vormen. Verder dief ik zo af en toe als er weer zijscheuten bij komen en geef ik dagelijks 250 tot 500ml water met een ph van 6,49.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

Comment

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

• Bokweekt
        Bokweekt commented
        Editing a comment
        O ik dacht dat als ik dat deed er meer energie naar de hoofdtop gaat, en er door het bladerdek misschien te weinig licht bij komt. Bij de plant rechts voor heb ik bijvoorbeeld al 15 takken waar knoppen in komen. Dit is ook meteen de grootste. Bij de andere zit ik op 14 en 2x 9 toppen. We laten dus vanaf nu alles lekker groeien.

Update.

maandag weer een foto genomen. Naar mijn idee groeien de dames rustig verder. Geef alleen nog ongeveer 500ml water per dag. Temp. zit rond de 28 graden en de LV rond de 40%. Vandaag weer eens wat biologische voeding gegeven en de gele bladeren verwijdert.

Comment

het gaat hier goed zoals ik zie ...laat ze maar rustig verder doen
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
        KEEP ON GROWING AND SMOKING

Comment

Update

Na 13 weken lijkt alles nog goed te gaan. Zie overal knoppen verschijnen. Water PH is 6,35 en geef iedere dag ongeveer 400ml water. 1x per week 300ml biologische voeding. Temperatuur zit rond de 25 graden en LV op 36%. Dagelijks verwijder ik hier en daar een geel blad aan de onderkant. De plant links voor geeft wel de meeste gele bladeren maar ook steeds alleen de onderste dus hoop dat dit niet duidt op iets dat ik verkeerd doe?

Mijn vraag is nu alleen of iemand kan beoordelen hoe lang het nog duurt voordat we de dames mogen gaan kortwieken. Wil namelijk ongeveer 1 maand daarvoor alvast beginnen met het kiemen van de overige 5 zaadjes die ik nog heb. Dit komt natuurlijk niet op een dag aan.

Comment

Nog zeker een maandje, beetje lastig te zien zo......

Succes!!

Comment

Van wat ik kan zien heb je nog lang te gaan. Ik zou deze beoordelen als maximum een week in bloei. Purple Bud is klaar na 50-65 dagen bloei. Ik heb deze gekweekt en heb iets vroeger geoogst, na 46 dagen echte bloei. Achteraf gezien hadden ze zeker nog een weekje mogen staan, dus +/- 55 dagen echte bloeidagen. Dus je kan wel nog 6-7 weken laten gaan.

Comment

Update week 14

alles groeit nog steeds door. Geen veranderingen met water, temp en PH. Afgelopen week alleen veel last van gele bladeren. Omdat dit alleen van onder af was hoop ik dat dit een normale gang van zaken is. De dames zien er vanaf onderen dan wel weer zielig uit. Het enige dat ik niet gebruikte waren de waterbollen en ben vanaf bovenop de aarde water gaan geven, dus deze waterbollen maar weer in gebruik genomen. Baat het niet dan schaat het niet denk ik dan maar.
                This gallery has 3 photos.
                Last edited by Bokweekt; 8 May 2018, 23:15.

Comment

Update week 15

watergift met de bollen blijkt zijn vruchten weer af te werpen. In de afgelopen week zijn er in totaal 2 bladeren die lichtjes aan het verkleuren zijn. Vermoed dus dat het verkleuren van de bladeren vorige week door een tekort aan water is gekomen. Geef nu afgelopen week iedere dag ook biologische voeding mee. Ook dit kan misschien de verbetering veroorzaken. Verder aan watergift, PH, LV en temp. Verandert er weinig.

Comment

ik denk dat 6.5 ph op het randje is , als je meter koekoek is kan je tegen de 7 ph aangaan ,en wordt er niets opgenomen , waardoor je tekorten krijgt
                    ik vind dat je beter die 5 zaadjes erbij al had staan ?
                    pas op met in de zomer te proberen groeien , en de hoge temps die volgen

Comment

Omdat ik niet helemaal illegaal wil kweken en omdat dit voor mij de eerste keer is wilde ik rustig aan beginnen zonder al te veel poespas te gebruiken. Daarom was de keuze van 5 zaadjes gemaakt. Heb wat betreft de PH inderdaad een verschil en houd de hoogste waarde aan. Op mijn werk meet ik 1 PH lager. Beide apparaten zijn gecallibreerd met testvloeistof dus dit verschil snap ik niet zo. Hoop deze week op een andere plaats nog te kunnen meten.
                      Voor de zomer moet ik inderdaad een keuze gaan maken, maar dit meer omdat ik bijna 3 weken met vakantie ga.

Update week 16

Nog steeds weinig verandering met e variabelen. Bloeien doen de dames wel dus hoop dat ze hier nog genoeg energie in willen stoppen. Berust mij maar dat ik nog een goede maand bezig ben.

Comment

Dat zijn toch een paar knappe plantjes geworden zeg
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Update week 17

helaas afgelopen week problemen gehad met de te zware toppen. Hierdoor besloten om toch nog een scrogrek te plaatsen. Dit heeft veel moeite gekost en helaas ook nogal wat schade toegebracht. Zit nu met een bladprobleem. Afgelopen dagen een temp in de tent gehad van 33 graden. In de tent zitten nu enkele bladeren die in de toppen zitten die verbrand lijken. Hopelijk zet dit niet door.
                        This gallery has 4 photos.

Comment

dat komt volgens mij doordat je bijna geen bladeren hebt , dat je dus wat over blijft sneller vergeeld he ...

Comment

Zware toppen is lekker .

Zo wordt het scroggnet een steunnet.
                            Dat is geheid een klote werk, toch nog aardig gelukt toch .
                            Volgende kweek kan je het net eerder aanbrengen zodat je wat controle kan houden en iets kan scroggen zodat je geen lange stelen boven je net krijgt als je bang bent dat ze omkukelen of tegen de lamp lopen.
                            Tis een optie maar als je nog genoeg ruimte hebt tov je lamp kan je het als steunnet prima gebruiken.

Kan je nog je ballast dimmen voor een iets lagere temperatuur?
                            We hebben er allemaal last van hoor met dit weertype .
                            Zorg ook dat je lamp goede hoogte hangt, te laag kan ten nadele worden van je toppen.
                            Een fannetje is enkel luchtverplaatsing maar ik zet em t liefst op mn toppen onder de lamp en niet boven de lamp om de lamp te koelen.

Ga je succes wensen, veel geluk .

The seeds of today are the flowers of tomorrow

Comment

Bezig...
                            X